ثبت‌نام اولیه حدود هزار نفر از حوزویان در مدرسه تابستانی حرم رضوی 
کد خبر: 4156448
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

ثبت‌نام اولیه حدود هزار نفر از حوزویان در مدرسه تابستانی حرم رضوی 

مسئول کمیته آموزش مدرسه تابستانه از تقاضا و ثبت‌نام اولیه 1100 نفر طلبه سراسر کشور در طرح مدرسه تابستانی حرم مطهر رضوی خبر داد. 

ثب‌نام اولیه حدود هزار نفر از حوزویان در مدرسه تابستانی حرم رضوی به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام آقایی‌زاده، مسئول کمیته آموزش مدرسه تابستانه، با اشاره به اینکه طرح مدرسه تابستانی حرم مطهر رضوی از 14 مردادماه به مدت ۱۲ روز در قالب سه مدرسه فقه و اصول، مدرسه کلام، فلسفه، مدرسه ادبیات و تفسیر در جوار مضجع شریف رضوی برگزار می‌شود، اظهار کرد: تاکنون حدود 1100 نفر ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند و از این تعداد حدودا ۹۶۰ نفر اطلاعات تکمیلی خود را جهت اخذ تأییدیه ثبت‌نام نهایی به مدیریت اساتید و نخبگان حوزه علمیه خراسان ارسال کرده‌اند.

وی بیان کرد: ظرفیت حضور در این مدارس محدود بوده و اولویت با اساتید و نخبگان حوزوی است. طبق بررسی‌های صورت گرفته، مدارک 575 متقاضی واجدالشرایط در این اعتکاف علمی تأیید اولیه شده که به تفکیک 252 طلبه در مدرسه فقه و اصول، 136 متقاضی در کلام و فلسفه و 189 داوطلب در مدرسه ادبیات و تفسیر پذیرفته شده‌اند.

عضو کارگروه مدرسه تابستانه «دارالعلم» تصریح کرد: 175 نفر از افراد واجد شرایط، طلاب نخبه و اساتید خواهر هستند.

آقایی حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان رضوی، شمالی و جنوبی را در این اعتکاف علمی بسیار پررنگ دانست و گفت: بیشتر متقاضیان این طرح علمی از استان‌های خراسان بزرگ و 113 نفر از طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه قم و اصفهان هستند.  در این طرح تابستانه شاهد حضور 11 نفر از طلاب غیرایرانی هم هستیم.

این خبر حاکی است، طرح دارالعلم و مدرسه تابستانی طلاب منتخب کشور طی دو هفته از 14 تا 26 مرداد پیش رو، با همکاری حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. این طرح با تدبیر تولیت آستان قدس رضوی و مدیر حوزه علمیه خراسان شکل گرفته و این هدف را دنبال می‌کند که فعالیت‌ها، دروس حوزه علمیه و آمد و شد درسی و مباحثات علما و طلاب همچون گذشته در حرم مطهر رونق یابد. از این‌رو با برنامه‌هایی که در این زمینه طراحی شده، بناست در این جهت گام‌های مؤثری برداشته شود که طرح مدرسه تابستانه و اعتکاف علمی طلاب حوزه‌های علمیه در حرم مطهر رضوی از جمله آن است و قرار است اساتید و طلاب منتخب حوزه‌های علمیه سراسر کشور طی دو هفته در سه مدرسه علمی شامل فقه و اصول، کلام و فلسفه و ادبیات و تفسیر حضور یابند.

انتهای پیام
captcha